Handelsbetingelser

1. Vid beställning

När du har gjort din beställning hos Firstgrade.dk får du automatiskt ett e-postmeddelande med en översikt över din beställning. Beställningen kommer sedan att behandlas. Om din beställning är inställd på leverans är det inte möjligt att göra ändringar i beställningen.

2. Avbeställning

Beställningar som ännu inte har skickats kan annulleras genom att kontakta oss på 30 58 94 86 eller genom att kontakta oss

Priser

Alla priser som visas på Firstgrade.dk är i danska kronor och är inkl. 25% dansk moms. Förbehåll görs för skatteändringar, pris- och korrekturfel etc.

4. Betalning

Betalning för beställda varor kan göras online med kredit som Visa, Mastercard och Visa Electron. Denna information överförs krypterad via EPAY. Du har också möjlighet att betala med MobilePay. Pengarna dras av från kortet när vi skickar varan.

5. Frakt och leverans

Förväntad leveranstid är 1-5 arbetsdagar, vi förbehåller oss rätten att göra eventuella lagerfel som kan bero på flera leveransdagar. Om du upplever leverans inom mer än tre arbetsdagar, vänligen kontakta oss så undersöker vi saken ytterligare. Fraktpriset är DKK 49 för leverans utan leverans, men om du beställer för 700 DKK eller mer kan du få gratis frakt och hantering vid leverans i Danmark. Vi levererar till större delen av världen.

Om du inte tar emot beställningar / inget svar på meddelandet, vänligen kontakta kundtjänst. Om du vill ta emot beställningen igen måste du bära kostnaden i samband med hantering och frakt på DKK 98.

6. Byt och returnera

Du har 365 dagars returrätt på alla inköp från firstgrade.dk. Observera att du måste komma ihåg att spara kvittot för inköp som du får via e-post efter beställning. Föremålet måste skickas till: Firstgrade.dk Att. Retur + ditt beställningsnummer Uhrevej 3 6064 Jordrup. När en artikel ska bytas ut måste du bära kostnaden för frakt till Firstgrade.dk. Du ansvarar för att produkterna kommer i gott skick. Ring eller skriv till firstgrade.dk för vägledning om korrekt frakt av produkterna. Returpaketet måste skickas till vår adress - med leverans hämtar vi inte paket på postkontoret.

Du kan returnera ditt paket genom att klicka här: Returportal

7. Ångerrätt / returrätt

Vi ger 365 dagars ångerrätt på varor. Mottagna varor måste returneras i samma skick, lagring och kvantitet. Rätten för retur / annullering löper från det att du har mottagit varan. Varorna måste skickas med leverans direkt till Uhrevej 3 6064 Jordrup. Vid avbokning måste du själv bära kostnaden för leveransen. Vad du har betalat för varan kommer att återbetalas till dig efter att vi fått tillbaka dina varor. När du använder ångerrätten / returrätten kommer pengarna att återbetalas elektroniskt. Om en del av beställningen återbetalas och beloppet sedan överstiger DKK 500, kommer gratis frakt att dras av och frakten dras sedan från det återbetalade beloppet. Med en elektronisk retur kan det ta upp till sju arbetsdagar tills du har dina pengar. Varan måste skickas till: Firstgrade.dk Att. Retur + beställ Uhrevej 3 6064 Jordrup

8. Bokningar och ansvarsfriskrivning

Vi på firstgrade.dk gör bokningar för alla skatteförändringar, korrekturläsning och prisfel, tekniska fel, sålda varor och force majeure, inklusive arbetstvister och eventuellt brist på eller förseningar i leveranser från leverantörer.

9. Rätt till klagomål

I enlighet med reglerna i den danska försäljningslagen har du som konsument en 24-månadersrätt att klaga på alla varor. För varor med begränsad livslängd är din rätt att göra ett klagomål dock begränsad till den hållbarhet som är vanlig för den aktuella artikeln. Om artikeln lider av en defekt eller en defekt kommer firstgrade.dk att försöka åtgärda detta eller alternativt göra en ersättning. Du måste kontakta firstgrade.dk på kontakta oss eller 30 58 94 86 Om du upptäcker en defekt eller en defekt i en köpt artikel, måste du kontakta Firstgrade.dk så snart som möjligt och inom en rimlig tid och förklara vad felet eller felet består av . Firstgrade.dk hanterar sedan ditt klagomål - alternativt kan du kontakta en av våra butiker, som sedan kommer att hantera ditt klagomål på normalt sätt - i vilket fall du måste komma ihåg att ta med din faktura.

10. Sekretesspolicy

Företaget förstår och respekterar vikten av integritet på Internet och webbshoppar. Verksamheten kommer inte att avslöja information om kunder / användare till tredje part om det inte är nödvändigt för att genomföra en transaktion. Företaget kommer inte att sälja ditt namn, adress, e-postadress, kreditkort eller personuppgifter till någon tredje part utan ditt föregående tillstånd. Varje tvist mellan verksamheten och kunden är underkastad dansk lag